De zakelijke dienstverlening is een van de snelst groeiende bedrijfstakken in Nederland, maar wordt geconfronteerd met grote uitdagingen.

 

De zakelijke dienstverlening is een zeer dynamische sector en bijzonder divers in het scala van diensten dat zij levert. De hele sector heeft te maken met een toenemende concurrentie en prijsdruk. Er wordt scherp ingekocht waardoor de tarieven onder druk staan. Innovatie in nieuwe producten en diensten is noodzakelijk om de kritische klant goed te kunnen bedienen. Die verwacht nog meer professionaliteit, maatwerk en betrokkenheid van zijn business partner.

 

Dienstverlenende organisaties krijgen te maken met de volgende complexe uitdagingen:

  • Steeds complexer wordende werkterreinen en opdrachten, met meerdere partners.
  • Orderbesluiten die steeds meer tijd kosten.
  • Het vermogen van opdrachtgevers om intellectuele dienstverlening op waarde te schatten.
  • Financiele factoren die een steeds grotere rol spelen in de keuze van leveranciers.

De branche zoekt naar manieren om zo snel en goed mogelijk in te spelen op klantvragen terwijl de interne kosten zo laag en flexibel mogelijk worden gehouden. ICT toepassingen kunnen zorgen voor meer efficientie en ondernemingen helpen hun primaire processen goed in te richten zodat ze de uitdagingen van de markt kunnen aangaan op het gebied van:

  • klantbehoud en klanttevredenheid;
  • kostenbeheersing en margeverbetering;
  • optimalisering van interne processen;
  • ondersteuning van nieuwe samenwerkingsvormen;
  • en integrale informatievoorziening.

Mijn ERP Kiezen biedt u een vraaggebaseerde methode waarmee u uw ERP eisen definieert. Mijn ERP Kiezen helpt u met uw ERP systeem vergelijking en ERP selectie. Zo vindt u gemakkelijk de beste ERP oplossing die aansluit op uw behoeften.