Microsoft Dynamics CRM wordt heel vaak gecombineerd met Microsoft Dynamics NAV en AX. En dat is niet voor niets. CRM werkt namelijk voor dat deel van uw organisatie dat met het ERP-systeem niet bediend wordt.
Uw verkoop- en marketingteam, uw klantenservice, uw receptie: zij hebben dagelijks contact met klanten en relaties. Zij verzamelen informatie die voor u als management belangrijk is om te kunnen sturen, om beslissingen te nemen. Maar ook informatie die essentieel is om klanten en relaties beter te kunnen bedienen. Zodat u zich onderscheidt en tevreden, loyale kranten krijgt, de deal wint, de order binnenhaalt. Vervolgens gaan alle gegevens over het verkooptraject naadloos over van CRM naar ERP. Zonder dat er informatie verloren gaat.
ERP-processen liggen vast. En dat is maar goed ook, want ERP gaat over cruciale financiele en logistieke informatie. Daar moet je niet mee rommelen. CRM-processen daarentegen zijn flexibel en draaien om andere mensen met andere behoeftes. Het gaat om het vastleggen van interacties met uw klanten en prospects, zoals telefoontjes, afspraken, gespreksverslagen en offertes. Om het uitvoeren van marketingcampagnes, het beheren van uw pijplijn en uiteindelijk om de aftersales en services. Snelheid, eenvoud en toegankelijkheid ijn hierbij cruciaal.
Download de whitepaper om meer te weten te komen over ERP+CRM. Wij wensen u veel inspiratie.